01 – Lång dags färd mot Alaska

25 08 2010

Berings sund ligger på något sätt strax utanför kartan. När jag förberedde mig inför resan till Ryska arktis, visade det sig att det knappt finns några detaljerade kartor över området.  Det gav mig en aning om hur avlägset och öde området är. Tjuktjerhalvön (säg det snabbt fem gånger) ligger allra längst österut i Asien.

Efter en lång resa från Arlanda via Chicago har vi äntligen landat i Anchorage i Alaska. I morgon väntar en tur med ett amfibieplan till Lake Clark Nationalpark, där vi hoppas få se björnar som äter lax. På torsdag morgon flyger vi med ett mindre plan vidare till den lilla orten Nome, då börjar det stora äventyret.

Den planerade rutten:

Planerad färdväg

Åtgärder

Information

2 responses

26 08 2010
Grellan

Hallå !

Hoppas allt bra ! Roger Waters kommer till Sthlm tors 5/5 2011, The Wall konserten. Sägs vara hans sista framträdande.

Bokade på ticnet idag, grymt stressigt !! Jag var osäker på ditt intresse, så jag tog det säkra före det osäkra och bokade upp en kund på konserten, jag blev utkastad från ticnet första träffen jag hade, hade hållit på i en halv timme.
Kom in igen i systemet, såg att de hade släppt en extra konsert, sökte bästa platser, fick parkett 11 raden, dock 1.600 kr, smakar det så kostar det !

Jag håller en biljett till dig om du vill hänga på !

Du kan lämna besked när du kommer hem.

Vi hörs

Anders

28 08 2010
Jompa

Grym resa!

Har själv kikat lite på att åka båt i Canada. så fantastiskt landskap.

Hoppas din resa blir trevlig och jag ser fram emot att få se flera fina bilder från din resa här på bloggen.

/jompa

Kommentera

