Hej Ungern (Jó napot Magyarország)

4 06 2011

Aldrig tidigare har jag varit i Ungern, men landet har länge lockat mig. När Brutus Östling skickade en inbjudan att åka till Bence Mates fina fågelställen i södra Ungern, var jag inte sen att tacka ja. Nu är tiden kommen för resan och det är med spänning jag beger mig till Pusztaszer, inte långt från gränsen till Serbien. Det är varmt där, men fågellivet rapporteras vara livligt.

Det ska bli spännande att träffa den unge och mycket begåvade naturfotografen Bence Mate (http://www.matebence.hu/) och de andra från Sverige. Jag hoppas hinna och orka med att visa någon bild under resan.

Åtgärder

Information

Kommentera

